Monday, April 22, 2013

PRU13: Mohamed Hanipa Maidin (PAS) berdepan dengan tiga calon Umno di Parlimen Sepang.













 
SEPANG: AJK PAS Pusat, Mohamed Hanipa Maidin terpaksa berdepan dengan tiga calon Umno di Parlimen Sepang.
Selain calon Umno yang bertanding atas tiket BN, Datuk Seri Mohd Zain Mohamed, dua lagi calon bebas adalah AJK Umno Bahagian Sepang.
Hanafiah Mohamad dan Datuk Suhaimi Mohd Ghazali turut mengemukakan borang pencalonan di Pusat Penamaan Calon Dewan Serbaguna Bandar Baru Salak Tinggi di sini semalam.
Hanafiah Mohamad adalah AJK Umno Bahagian Sepang.
Datuk Suhaimi adalah Ketua Pemuda Umno Sepang Dan AJK Umno Sepang. Beliau juga adalah mantan Ketua Pemuda Umno Selangor dan juga mantan Adun Umno di DUN Dengkil pada tahun 2004.
Kedua dua calon Umno ini menjadi calon bebas kerana tidak setuju nama Zin dicalonkan sebagai calon Umno di Parlimen Sepang.
Semalam, berlaku suasana yang penuh emosi di kalangan penyokong Umno di sini apabila ada yang menangis dengan apa yang berlaku di sini.
Seorang penyokong Umno dilihat memeluk Suhaimi sambil menangis kerana sedih dengan apa yang berlaku. (gambar atas)
Semalam Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyidin Yassin mengumumkan akan memecat semua ahli dan pemimpin Umno yang bertanding calon bebas.
Ini bermakna Umno akan kehilangan berpuluh-puluh ahli khasnya mereka yang memegang jawatan kanan dalam Umno termasuk Naib Ketua Wanita, Datuk Kamilia Ibrahim.
Sebelum dipecat, Kamilia semalam telah mengumumkan perletakan kesemua jawatannya dalam Umno.

Source:HarakahDaily

2 comments:

Anonymous said...

Ini kalilah..... Ubah!!!!!!!!

Anonymous said...

Touch up the bumpy road please!!! GE coming still gov no action??? Do something...